Algemene voorwaarden

HOOFDSTUK I – ALGEMENE BEPALINGEN


Artikel 1. Definities

Boers & Boers B.V.: de onderneming zoals omschreven in artikel 2 van deze algemene voorwaarden;

Klant: de (rechts)persoon die gebruikmaakt van de Bestelportaal om rechtstreeks gerechten aan te schaffen van Boers & Boers;

  • Diensten: het beschikbaar stellen en onderhouden van de Bestelportaal waarvan de Klant gebruik kan maken en alle daarmee samenhangende zaken, waaronder maar niet beperkt tot de verwerking van bestellingen en betalingen, het doorgeven van bestellingen aan Boers & Boers en of Externe Dienstverlener, alle logistieke zaken, enz.;

  • Externe Dienstverlener: hieronder vallen onder meer, maar niet uitsluitend, onafhankelijke Derden zoals transportaanbieders, bezorgpartners, logistieke dienstverleners, enz.;

  • Uitvoeren: verwijst naar een situatie waarin een bestelling wordt geleverd door een Externe Dienstverlener of door Boers & Boers zelf;

  • Bestelportaal: de website(s), apps, tools en andere middelen van Boers & Boers waarop de Diensten beschikbaar worden gesteld;

  • Aanbod: het product- en dienstenaanbod van Boers & Boers zelf, dat door de Klant via het Bestelportaal bij Boers & Boers kan worden besteld;

  • Bestelling: een door de Klant via het Bestelportaal bij Boers & Boers geplaatste bestelling van het door de Klant gekozen Aanbod;

  • Derde(n): andere natuurlijke of rechtspersonen die geen partij zijn bij deze overeenkomst;

  • Schriftelijk: mededeling via het Bestelportaal, per e-mail of schriftelijk.

Artikel 2. Identiteit van Boers & Boers B.V.

Handelsnaam: Boers & Boers

Straatnaam en huisnummer: Witdonk 20

Postcode en vestigingsplaats: 5768 RD Meijel

Telefoonnummer: +31 (0) 348 478017

KvK-nummer: 61162906

E-mailadres: klant@boersenboers.nl

Artikel 3. Algemene Bepalingen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Diensten van Boers & Boers, het gebruik van het Bestelportaal door de Klant en op iedere overeenkomst die tot stand komt via het gebruik van het Bestelportaal.

  2. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is de toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden uitgesloten.

  3. Afwijkingen van of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

  4. Als Boers & Boers niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Boers & Boers het recht zou verliezen om in andere gevallen strikte naleving van de bepalingen te eisen.

  5. Indien en voor zover enige bepaling van deze algemene voorwaarden niet kan worden ingeroepen op grond van redelijkheid en billijkheid of vanwege een onredelijk bezwarend karakter, zal aan de betreffende bepaling in ieder geval een betekenis worden toegekend die zoveel mogelijk aansluit bij de inhoud en strekking ervan, zodat daarop alsnog een beroep kan worden gedaan.

  6. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden of de overeenkomst nietig blijkt te zijn of vernietigd wordt, tast dit niet de geldigheid van de overige bepalingen van de algemene voorwaarden of de overeenkomst als geheel aan. Partijen zullen in dat geval in overleg treden om een nieuwe bepaling overeen te komen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

  7. Boers & Boers is gerechtigd om Derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 4. Het Aanbod

  1. Boers & Boers publiceert het Aanbod op het Bestelportaal.

  2. Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden wordt gedaan, zal dit uitdrukkelijk in het Aanbod worden vermeld.

  3. Het Aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de Klant in staat te stellen een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Bij twijfel wordt geadviseerd om vóór de aankoop contact op te nemen met Boers & Boers. Indien Boers & Boers gebruikmaakt van afbeeldingen, geven deze een waarheidsgetrouw beeld van de aangeboden producten. Boers & Boers is niet gebonden aan kennelijke vergissingen of fouten met betrekking tot bijvoorbeeld weergegeven bedragen of producten.

  4. Boers & Boers aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de toegankelijkheid van het Bestelportaal.

Artikel 5. De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling via het Bestelportaal afrondt.

  2. Na ontvangst van de Bestelling zal Boers & Boers de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.

  3. De overeenkomst kan alleen worden uitgevoerd door Boers & Boers indien de Klant bij het plaatsen van de Bestelling correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt. De Klant is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens direct te melden aan Boers & Boers.

  4. In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch en per e-mail bereikbaar te zijn voor zowel een Externe Dienstverlener als Boers & Boers.

  5. De Klant dient op het door hem opgegeven afleveradres aanwezig te zijn op het aangegeven tijdstip om de Bestelling in ontvangst te nemen.

  6. Boers & Boers kan bezorgkosten in rekening brengen bij de Klant. De actuele bezorgkosten worden vóór het plaatsen van een Bestelling vermeld op het Bestelportaal.

  7. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op toekomstige, aanvullende en/of vervolg-overeenkomsten/Bestellingen.

  8. Overeengekomen levertijden zijn altijd indicatief. De leveringstermijnen gelden uitdrukkelijk niet als fatale termijnen. Overschrijding van een termijn geeft de Klant dan ook geen recht op schadevergoeding.

  9. Bij het bestellen en leveren van Bestellingen met alcoholhoudende producten of andere producten met een leeftijdsgrens, zullen Boers & Boers en/of Externe Dienstverleners wanneer hierover twijfel ontstaat de Klant vragen zich te identificeren in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Als de Klant zich niet adequaat kan identificeren of niet aan de leeftijdsvereisten voldoet, zullen de alcoholische of leeftijdsgebonden producten niet worden geleverd. Zowel Boers & Boers als de Externe Dienstverlener behouden zich het recht voor om in dat geval de gehele Bestelling te weigeren. In een dergelijk geval kan aan de Klant een annuleringsvergoeding worden doorberekend, bestaande uit ten minste de kosten van het niet-geleverde leeftijdsgebonden product.

  10. De leverdag wordt door Boers & Boers bepaald op basis van postcode wanneer de Klant de Bestelling plaatst via het Bestelportaal. Het exacte tijdstip is afhankelijk van de de Externe Dienstverleners en/of de details van de Bestelling (zoals de omvang van de Bestelling, afstand, tijdstip van de dag, enz.). De aan de Klant gecommuniceerde levertijden door Boers & Boers of de Externe Dienstverleners zijn slechts schattingen.

  11. De Klant kan de Bestelling kosteloos wijzigen of annuleren tot het aangegeven ‘cut-off moment’, zoals vermeld bij de bestelgegevens van elke Bestelling, via het Bestelportaal. Daarna is het wettelijke “herroepingsrecht bij overeenkomsten op afstand” niet van toepassing, aangezien de aangeboden producten bederfelijk van aard zijn en niet geretourneerd kunnen worden.

  12. Indien Boers & Boers en/of de Externe Dienstverlener niet (tijdig) kan leveren, krijgt de Klant de keuze om: Boers & Boers en/of de Externe Dienstverlener alsnog de mogelijkheid te geven zo spoedig mogelijk te leveren (vaak de volgende dag); of Een terugbetaling van het volledige Bestelbedrag aan te vragen.

  13. Boers & Boers waarborgt dat zij voldoet aan de HACCP-vereisten. Dit zijn de wettelijke eisen voor voedselveiligheid. Boers & Boers legt deze regels ook op aan de Externe Dienstverleners, maar kan niet garanderen dat deze partijen zich hier te allen tijde aan houden en aanvaardt in dit opzicht dan ook uitdrukkelijk geen aansprakelijkheid.

Artikel 7. Aansprakelijkheid

Indien de Klant een consument is:

  1. De totale aansprakelijkheid van Boers & Boers is beperkt tot vergoeding van schade tot maximaal het bedrag van de vergoeding (exclusief btw) die voor de betreffende overeenkomst is afgesproken. In geen geval zal de totale schadevergoeding het bedrag overschrijden dat door de aansprakelijkheidsverzekering van Boers & Boers wordt uitgekeerd.

  2. De aansprakelijkheid van Boers & Boers is op geen enkele wijze beperkt voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Boers & Boers zelf.

    Indien de Klant handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf:

  3. Boers & Boers is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade. Dit sluit niet uit dat Boers & Boers aansprakelijk kan zijn voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Boers & Boers zelf.

  4. Indien Boers & Boers in een specifiek geval toch aansprakelijk kan worden gehouden, ongeacht het bepaalde in dit artikel, is de totale aansprakelijkheid van Boers & Boers beperkt tot vergoeding van de schade tot maximaal het bedrag van de vergoeding (exclusief btw) dat voor de betreffende overeenkomst is overeengekomen.

  5. Het schadebedrag zal bovendien nooit hoger zijn dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van Boers & Boers wordt uitgekeerd.

  6. Onder directe schade wordt in het kader van deze algemene voorwaarden verstaan:
    – redelijke kosten die de Klant zou moeten maken om de prestatie van Boers & Boers in overeenstemming met de overeenkomst te brengen; echter wordt vervangende schade niet vergoed indien de overeenkomst door of op verzoek van de Klant is ontbonden;
    – redelijke kosten gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden;
    – redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van schade in de zin van deze algemene voorwaarden.

  7. De Klant vrijwaart Boers & Boers tegen alle aanspraken van Derden die schade lijden in verband met de uitvoering van de overeenkomst.

    Algemene bepalingen inzake aansprakelijkheid:

  8. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk na het ontstaan daarvan schriftelijk meldt aan Boers & Boers. Iedere vordering tot schadevergoeding tegen Boers & Boers vervalt door het enkele verloop van twaalf (12) maanden na het ontstaan van de vordering.

  9. Boers & Boers is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook die is ontstaan doordat Boers & Boers is uitgegaan van door de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, of doordat deze gegevens te laat zijn verstrekt.

  10. Boers & Boers is niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van externe storingen of onderbrekingen in de beschikbaarheid van het Bestelportaal waarvoor Boers & Boers niet verantwoordelijk is (bijv. technische internetproblemen die buiten invloed van partijen vallen).

Artikel 8. Overmacht (Force majeure)

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek kan Boers & Boers niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen jegens de Klant indien sprake is van een omstandigheid buiten haar wil, waardoor de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor van Boers & Boers in redelijkheid niet kan worden verlangd dat zij haar verplichtingen nakomt. Dergelijke omstandigheden omvatten onder meer, maar zijn niet beperkt tot, het in gebreke blijven van andere Externe Dienstverleners, leveranciers of andere Derden, stroomstoringen, computervirussen, internetstoringen, extreme weersomstandigheden, brand of brandgevaar, oorlogsdreiging, pandemieën, epidemieën, quarantainemaatregelen, ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid, stakingen, overheidsmaatregelen en het uitvallen van fietsen en apparatuur die worden gebruikt voor het transport of de assemblage van producten.

  2. Indien zich een situatie als bedoeld in lid 1 van dit artikel voordoet waardoor Boers & Boers haar verplichtingen jegens de Klant niet kan nakomen, worden die verplichtingen opgeschort zolang Boers & Boers niet in staat is deze na te komen. Indien de overmacht situatie dertig (30) kalenderdagen heeft geduurd, hebben beide Partijen het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk schriftelijk te ontbinden. In dat geval is Boers & Boers niet gehouden tot enige schadevergoeding, ook niet als Boers & Boers als gevolg van de overmacht situatie enig voordeel geniet.

Artikel 9. Garantie

  1. Boers & Boers garandeert dat het Aanbod voldoet aan de overeenkomst, de in het Aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid, en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

  2. Boers & Boers kan uitdrukkelijk niet garanderen dat de Externe Dienstverleners zich altijd houdt aan de gemaakte afspraken en gestelde eisen tussen Boers & Boers en hem en/of tussen Boers & Boers en de Klant.

  3. Aangezien het Aanbod (voornamelijk) bestaat uit versbereide en snel bederfelijke goederen, dient de Klant zich ervan bewust te zijn dat goederen die gekoeld zijn geleverd (of correct geëtiketteerde producten) na overdracht aan de Klant ook correct gekoeld dienen te worden om een geschikte houdbaarheid te garanderen. Indien de Klant de goederen niet op de juiste wijze koelt, bewaart en/of gebruikt, kan hij geen aanspraak maken op Boers & Boers en/of de Partner. De Klant heeft een onderzoek plicht en dient een tekortkoming binnen 48 (achtenveertig) uur te melden. Indien dit niet of pas na 48 uur gebeurt, wordt aangenomen dat een mogelijke non-conformiteit het gevolg is van de wijze waarop de Klant is omgegaan met de goederen/Bestelling.

Artikel 10. Prijzen

  1. Alle bedragen die op het Bestelportaal worden vermeld, zijn in euro’s en inclusief btw en andere overheidsheffingen, tenzij anders overeengekomen.

  2. Boers & Boers behoudt zich het recht voor om eenmaal per jaar een inflatiecorrectie toe te passen op het Aanbod.

Artikel 11. Betaling

  1. Op het moment dat de overeenkomst tot stand komt conform artikel 5.1 van deze algemene voorwaarden, is de Klant verplicht het verschuldigde bedrag voor de Bestelling via het Bestelportaal aan Boers & Boers te voldoen. Deze betalingsverplichting kan door de Klant worden nagekomen door te betalen via een online betaalmethode op het Bestelportaal.

  2. Behoudens het bepaalde in artikel 6 (Ontbinding van de overeenkomst en annulering van de Bestelling) van deze algemene voorwaarden, is (gedeeltelijke) terugbetaling van een online betaling uitsluitend mogelijk indien de Bestelling niet (volledig) geleverd kan worden. De terugbetaling vindt altijd plaats op hetzelfde rekeningnummer waarmee de betaling is verricht. Afhankelijk van de gebruikte betaalmethode zal de verwerking van de terugbetaling maximaal tien (10) werkdagen in beslag nemen.

  3. Het recht op opschorting en verrekening is uitgesloten voor Klanten die handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf.

Artikel 12. Levering

  1. De plaats van levering is het adres dat de Klant via het Bestelportaal aan Boers & Boers heeft doorgegeven.

  2. Indien levering van een besteld product niet mogelijk blijkt te zijn, zal Boers & Boers zich inspannen om een vervangend product beschikbaar te stellen. In dat geval zal Boers & Boers op duidelijke en begrijpelijke wijze aangeven dat óf een vervangende Bestelling wordt geleverd, óf dat de Klant recht heeft op terugbetaling van het (volledige) Bestelbedrag.

  3. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Boers & Boers of – indien een Bestelling wordt Uitgevoerd door een Externe Dienstverlener – bij de betreffende Externe Dienstverlener, tot het moment van levering aan de Klant of aan een door de Klant vooraf aangewezen persoon.

  4. Alle leveringstermijnen zijn indicatief. De Klant kan geen rechten ontlenen aan genoemde termijnen, en het overschrijden van een termijn geeft geen recht op enige vorm van schadevergoeding.

  5. Indien noch persoonlijke aflevering, noch aflevering bij een buur van de Klant of een andere gemachtigde persoon mogelijk is, is de Klant in verzuim van afname. Een nieuwe bezorgpoging geschiedt uitsluitend naar goeddunken van Boers & Boers.

  6. Indien de Klant opdracht geeft aan een buur of een andere gemachtigde om de Bestelling in ontvangst te nemen, of indien de Bestelling wordt achtergelaten op een door de Klant opgegeven locatie, gaat het risico van onopzettelijk verlies of schade aan de Bestelling over op de Klant. Bij twijfel of onduidelijkheid over de door de Klant opgegeven opslaglocatie ligt de verantwoordelijkheid bij de Klant. Boers & Boers en/of de Externe Dienstverlener is niet verplicht de geschiktheid van de opgegeven locatie te controleren.

  7. De Klant wordt verzocht om bij ontvangst van de levering te controleren of deze volledig en correct is, en eventuele zichtbare gebreken direct te melden aan Boers & Boers. Zie in dit verband ook het bepaalde in artikel 13.4 van deze algemene voorwaarden.

Artikel 13. Klachten

  1. Klachten over het Aanbod, de Bestelling of de Uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 48 (achtenveertig) uur worden ingediend bij de verantwoordelijke partij, zie lid 2 van dit artikel. Indien geen klacht wordt ingediend binnen 48 (achtenveertig) uur, wordt ervan uitgegaan dat de overeenkomst correct is Uitgevoerd.

  2. Indien een Klant een klacht heeft over de Dienstverlening, dient de klacht te worden gemeld aan de klantenservice van Boers & Boers via het contactformulier en schriftelijk aan het (contact)adres zoals vermeld in artikel 2 van deze algemene voorwaarden.

  3. Nadat een klacht door Boers & Boers is ontvangen, zal Boers & Boers zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 (zeven) dagen, reageren met een ontvangstbevestiging van de klacht. Boers & Boers streeft ernaar de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen, af te handelen.

  4. Klachten moeten volledig en duidelijk worden omschreven en worden ingediend bij Boers & Boers binnen een redelijke termijn nadat de Klant het gebrek heeft ontdekt.

Artikel 14. Beheer en controle van het Bestelportaal / de Dienst

  1. Boers & Boers is te allen tijde gerechtigd om wijzigingen aan te brengen in de technische faciliteiten met betrekking tot de Diensten en/of het Bestelportaal.

  2. De Klant handelt en gedraagt zich in overeenstemming met wat van een verantwoordelijk en zorgvuldig gebruiker van de Dienst(en)/het Bestelportaal mag worden verwacht.

  3. De Klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het gebruik – waaronder ook ongeautoriseerd gebruik – dat wordt gemaakt van de aan hem verleende gebruikersrechten. De Klant zal passende maatregelen treffen om ongeoorloofd gebruik te voorkomen.

  4. De Klant zal te allen tijde de instructies van Boers & Boers met betrekking tot het gebruik van de Dienst(en) opvolgen.

  5. Boers & Boers is eveneens gerechtigd om wijzigingen aan te brengen in de niet-technische faciliteiten van haar Dienst(en).

  6. Boers & Boers behoudt zich het recht voor om technische diensten stop te zetten of te verwijderen indien deze een storing of vertraging in het systeem veroorzaken. Boers & Boers beoordeelt zelf of er sprake is van een dergelijke storing of vertraging, en kan, zonder voorafgaande kennisgeving aan de Klant, de technische diensten blokkeren of andere maatregelen treffen om de storing of vertraging te verhelpen. In dergelijke gevallen heeft de Klant nooit recht op enige vergoeding of schadevergoeding.

  7. Boers & Boers is gerechtigd om, zonder voorafgaande kennisgeving, het gebruik van haar Diensten (tijdelijk) op te schorten of het gebruik ervan te beperken, voor zover dit nodig is voor redelijkerwijs noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden of aanpassingen of verbeteringen aan de Diensten door Boers & Boers, zonder dat de Klant daarbij recht heeft op enige vergoeding of schadevergoeding.

  8. Boers & Boers spant zich in om het Bestelportaal te allen tijde beschikbaar te stellen aan alle Klanten. Dit sluit tijdelijke onderbrekingen in de levering van Diensten wegens normaal onderhoud, systeemonafhankelijke storingen op het internet bij externe aanbieders of externe netwerkbeheerders, of overmacht niet uit. De Klant kan dan ook geen aanspraak maken op ononderbroken beschikbaarheid van het Bestelportaal. Stilstand als gevolg van onderhoud zal echter tot een minimum worden beperkt.

Artikel 15. Toepasselijk recht

  1. Op alle overeenkomsten tussen Boers & Boers en de Klant, het gebruik van het Bestelportaal en alles wat daarmee verband houdt, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen tussen Partijen zullen zoveel mogelijk worden opgelost door middel van goed overleg. Eventuele geschillen tussen de Klant en Boers & Boers zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Boers & Boers statutair is gevestigd.

Artikel 16. Voortbestaan

De bepalingen van deze algemene voorwaarden en van de overeenkomst die naar hun aard bedoeld zijn om ook na beëindiging van de overeenkomst van kracht te blijven, blijven volledig van toepassing. Dit geldt onder meer (maar niet uitsluitend) voor artikel 7 (Aansprakelijkheid), artikel 14 (Beheer), artikel 15 (Toepasselijk recht) en dit artikel (Voortbestaan).

Artikel 17. Wijzigingen of aanvullingen

Boers & Boers is gerechtigd deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen of aan te vullen. In dat geval zal Boers & Boers de Klant tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen of aanvullingen.

HOOFDSTUK II – BEPALINGEN VERWERKERSOVEREENKOMST

Artikel 18. Verwerking van Persoonsgegevens

  1. Indien Boers & Boers wordt aangemerkt als verwerker in de zin van artikel 4, lid 8 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), kwalificeren de artikelen 18 tot en met 21 van deze algemene voorwaarden als de overeenkomst als bedoeld in artikel 28, lid 3 van de AVG.

  2. Boers & Boers verwerkt persoonsgegevens namens de Klant. Boers & Boers verwerkt onder andere persoonsgegevens van klanten van de Klant, zoals: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en aanhef.

  3. Boers & Boers verwerkt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend ten behoeve van de uitvoering van de met de Klant gesloten overeenkomst.

  4. Deze gegevens zijn nimmer eigendom van Boers & Boers. Gegevens die de Klant verstrekt voor bovengenoemde doeleinden blijven eigendom van de Klant.

  5. Boers & Boers zal de persoonsgegevens niet langer verwerken dan voor de duur van de overeenkomst, tenzij de Klant daarvoor uitdrukkelijk en schriftelijk opdracht heeft gegeven.

  6. Indien de Klant van mening is dat bepaalde persoonsgegevens niet langer bewaard mogen of moeten worden, zal Boers & Boers op schriftelijk verzoek van de Klant de betreffende persoonsgegevens onmiddellijk vernietigen en hiervan schriftelijk aan de Klant bevestiging geven.

Artikel 19. Uitvoering van de Verwerking

  1. Boers & Boers is uitsluitend verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens die plaatsvinden in het kader van de Diensten zoals aangeboden onder de voorwaarden van deze algemene voorwaarden. Boers & Boers is uitdrukkelijk niet verantwoordelijk voor enige andere verwerking van persoonsgegevens.

  2. Tenzij met uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de Klant én indien in overeenstemming met wettelijke vereisten, zal Boers & Boers geen persoonsgegevens verwerken in landen buiten de Europese Economische Ruimte (‘EER’).

  3. Boers & Boers zal de persoonsgegevens die betrekking hebben op de Klant gescheiden houden van de persoonsgegevens die zij voor zichzelf of voor Derden verwerkt.

  4. Boers & Boers zal de persoonsgegevens op een behoorlijke en zorgvuldige wijze verwerken, in overeenstemming met haar verplichtingen onder de privacywetgeving, waaronder de Europese regelgeving en de AVG.

Artikel 20. Beveiliging

  1. In overeenstemming met artikel 32 van de AVG zal Boers & Boers alle passende technische en organisatorische maatregelen nemen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen zijn in verhouding tot de aard van de te verwerken persoonsgegevens, rekening houdend met de kosten en de stand van de techniek.

  2. Boers & Boers zal zich inspannen om beveiligingsinbreuken met betrekking tot persoonsgegevens zoveel mogelijk te voorkomen en te detecteren en, indien nodig, passende maatregelen nemen.

Artikel 21. Meldplicht

  1. In geval van een beveiligingsincident en/of datalek zoals bedoeld in de Wet meldplicht datalekken, zal Boers & Boers de Klant zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk informeren.

  2. De meldplicht omvat in ieder geval het melden van het feit dat er een lek of incident is geweest, de (vermeende) oorzaak van het lek of incident, de bekende en/of te verwachten gevolgen en de (voorgestelde) oplossing.

  3. Boers & Boers zal, indien zij dit noodzakelijk acht, betrokkenen en andere Derden, waaronder de Autoriteit Persoonsgegevens, informeren over een datalek of ander incident.

  4. Boers & Boers is niet gerechtigd om rechtstreeks informatie te verstrekken over een datalek of ander incident aan betrokkenen of andere Derden, tenzij zij daartoe wettelijk verplicht is of hiervoor toestemming heeft verkregen van de Klant.